Habertürk
    Takipde Kalın!
      Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin
        Haberler Kültür-Sanat Sinema Son 5 yılda en çok seyredilen yerli filmler
        • 1

          10. Eltilerin Savaşı (2020)
          Pandemi dönemi başlamadan hemen önce 31 Ocak 2020 tarihinde gösterime giren filmiyle Gupse Özay, erkek komedi starlarının hâkim olduğu ülkemizde önemli bir başarı elde ederek kadın komedyenlerin gişelerde neler yapabileceğini bir kez daha kanıtladı. Gişelerde başarılı sonuçlar alan ‘Deliha’ (2014), ‘Görümce’ (2016) ve ‘Deliha 2’de (2018) olduğu gibi senaryosunu Gupse Özay’ın yazdığı film, birbirinden farklı karakterlere sahip iki elti olan Sultan (Gupse Özay) ve Gizem (Merve Dizdar) arasında yaşanan çekişmelere ve rekabete odaklanıyor. Toplam bilet sayısı: 3.630.822

        • 2

          9. Recep İvedik 6 (2019)
          Serinin altıncı filmi, Konya’daki kuru fasulye festivaline gitmek isterken kendini arkadaşı Nurullah’la birlikte Kenya’da bulan Recep İvedik’in Afrika’daki serüvenlerini anlatıyor. İki düşman kabile arasında kalan Recep ve Nurullah bilmedikleri bir dünyada kendi yöntemleriyle ayakta kalmaya çalışıyorlar. 7 milyon bilet sayısını geçen ‘Recep İvedik 5’ten 2 yıl sonra gösterime giren ‘Recep İvedik 6’, serinin en çok iş yapan beşinci filmi oldu. Son duruma göre, Türkiye gişelerinde on yedinci sırada yer alan film, şimdilik kaydıyla Recep İvedik’in sinema salonlarında gösterilen son filmi olma özelliğini taşıyor. Aksi bir gelişme olmazsa yedinci film, internet üzerinden seyircilerle buluşacak. Toplam bilet sayısı: 3.986.797

        • 3

          8. Ailecek Şaşkınız (2018)
          İnsanlıktan çıkmış, paraya tapan iki Türk erkeğinin, aşkla yola gelmesini anlatan ‘Ailecek Şaşkınız’, hikâyesi itibarıyla Ahmet Kural, Murat Cemcir ve Selçuk Aydemir üçlüsünün bence en iyi filmi. Filmin bütününde oyun havalarının ritmini yakalayan yönetmen Aydemir’in başarısının sırrı, iki karakterin anormalliklerini gerçekçi bir dünyanın içine yerleştirmesi... Selçuk Aydemir’in yazarlığıyla birlikte değerlendirdiğimde Cemcir - Kural ikilisinin filmleri, yerli komedi sinemasında sıkça gördüğümüz büyük, abartılı anlara sahne oluyor. Sözgelimi ilk bölümde ikili, şirketlerini öylesine acımasız, vicdansız ve akıl dışı bir pintilikle yönetiyorlar ki her şeyin gerçek dışı, saçma bir hal aldığına tanık oluyoruz. Cemcir ve Kural, kontrollerini kaybeden, her duyguyu uç noktalarda yaşarken bedenlerine de hâkim olamayan karakterlere hayat veriyorlar. Mizah da bu kontrol dışılıktan, aşırılıktan besleniyor. Toplam bilet sayısı: 4.034.858

        • 4

          7. Arif V 216 (2018)
          Eski Yeşilçam sineması ile 1960 ve 70'lerin popüler kültürünü, Cem Yılmaz'ın mizah anlayışıyla birleştiren, esprilerin peş peşe geldiği enerji dolu bir komedi... “Arif V 216”nın asıl meselesi, 1960’lar Yeşilçam’ının o çok sevdiğimiz saflığından, masumiyetinden ve iyi insanlarından uzak düşmemiz... 1960’lara insan olmayı hissetmek için giden uzaylı robot fikri iyi… Ama Cem Yılmaz’ın derdi, hikâye anlatmaktan ziyade Arif’le 216’yı iki ana karakter olarak bir Yeşilçam filminin içine yerleştirmek ve komik durumları, esprileri peş peşe sıralamak. 1960’ların sinemasını yıldızları, klişeleri, mekânları, replikleri, dublaj sanatçılarının sesleri ya da klişeleşmiş sahneleriyle yeniden kurmak... ‘Delimsirek’ havası, hızlı temposu, hiç bitmeyen göndermeleri ve beyazperdede yarattığı Türk usulü popüler kültür füzyonuyla sinema tarihimizde ayrı bir yere sahip olacağını düşünüyorum. Toplam bilet sayısı: 4.968.462

        • 5

          6. Aile Arasında (2017)
          Gülse Birsel, uyumsuz kişilikleri buluşturması ve kültürel çatışmaları ele almasıyla öne çıkan bir senaryo yazarı. Türkiye’ye has durum komedileri yakalamakta da çok iyi... Takıntılı, nevrotik avizeci Fiko’nun (Engin Günaydın), nemrut karısından ayrılıp, Almodovar filmlerinden çıkıp gelmiş gibi duran pavyon vokalisti Solmaz (Demet Evgar), çılgın Leyla (Derya Karadaş) ve trans birey şarkıcı Behiye’nin (Ayta Sözeri) hayatlarına girmesi bile aslında yeterince komik... Bunun üstüne bir de, Adanalı kebapçı Haşmet’in (Erdal Özyağcılar) geleneksel ailesiyle yaşanan karşılaşmalar, yanlış anlaşılmalar, yalanlar, kız isteme - düğün hazırlıkları gibi ritüeller, rezaletler ve hepsi de iyi oyuncular tarafından canlandırılan eğlenceli yan karakterler eklenince, “Aile Arasında” güldürmekte hiç zorlanmayan bir filme dönüşüyor. İkiyüzlü ahlak ve namus anlayışını eleştiren, baştan sona feminen enerjiyle dolu bir film seyrediyoruz. Toplam bilet sayısı: 5.289.051

        • 6

          5. 7. Koğuştaki Mucize (2019)
          Aynı adlı, 2013 tarihli Güney Kore yapımı filmin yeniden çevirimi… Özge Efendioğlu ve Kubilay Tat’ın Türkiye’ye uyarladığı öykü, 12 Eylül sonrasında sıkıyönetim döneminde bir Ege kasabasında geçiyor. 7 yaşındaki kızıyla aynı zekâ yaşına sahip Memo (Aras Bulut İynemli), işlemediği bir cinayet yüzünden tutuklanır. Öldürülen kızın sıkıyönetim komutanı olan babasının etkisiyle idam cezasına çarptırılır. Yakınları suçsuzluğunu ispat etmek için uğraşırken Memo’nun en büyük arzusu kızı Ova’ya kavuşmaktır. Aynı yıl Filipinler’de de yeniden çevirimi yapılan ‘7. Koğuştaki Mucize’, Türkiye gişelerinde beklenenin üstünde bir başarıya imza attı. Mehmet Ada Öztekin’in yönettiği film, aynı yıl Türkiye’nin Oscar adayı olmayı da başarmıştı. Toplam bilet sayısı: 5.365.022

        • 7

          4. Bergen (2022)
          Pandemi travmasının ardından salon işletmecilerine terapi gibi gelen ve dijitale yönelen sinema sektörünü yeniden canlandırmaya aday ‘Bergen’in olağanüstü gişe başarısı, önümüzdeki dönemde biyografi türünün yeni örnekleriyle karşılaşacağımızın açık bir işareti. Film, erkek şiddetinin eleştirisi ve Bergen’in (Farah Zeynep Abdullah) özgürlük arayışı temaları etrafında dönüyor. Bergen’in şarkı söylemeye olan tutkusu ve kendini müzikle ifade etme isteğini de unutmayalım. Bergen yıllar geçtikçe olgunlaşan, annesiyle birlikte erkekler dünyasında kendi ayakları üzerinde durmasını beceren güçlü bir kadın olarak çiziliyor. Şiddet kullanan eşi ise Bergen’i malı gibi görüp eve kapatmaya çalışan, kıskanç, yalancı, kompleksli ve zayıf bir erkek olarak çıkıyor karşımıza. Film şiddeti istismar etmeden, kurtarıcı erkek miti ve güçlü erkek – zayıf kadın klişesinden uzak durarak, gerçek hikâyenin el verdiği ölçülerde, anne - kız dayanışmasını öne çıkarmaya çalışıyor. Yönetmenler Mehmet Binay ve M. Caner Alper görüntü yönetmeni Mirsad Heroviç ile birlikte hayli özenli bir çalışma ortaya koyuyorlar. Toplam bilet sayısı: 5.484.798

        • 8

          3. Ayla (2017)
          Film, 1950’de Kore Savaşı sırasında yetim kalan bir kıza sahip çıkan Süleyman Astsubay’ın öyküsünü anlatıyor. Astsubay Süleyman ile Koreli küçük yetim Ayla birbirlerine bağlanıyor, ayrılmak istemiyorlar ama otoritelerin dediği oluyor. Film, erkek karakterler arasındaki ilişkilere, savaşa ve kahramanlıklara daha çok odaklanıyor. Çünkü filmin asıl amaçlarından biri, kahraman ve fedakâr Türk askerlerinin Kore’nin özgürlüğüne yaptığı katkıları vurgulamak. ‘Ayla’ bu haliyle öncelikle milli bir film, bir kahramanlık öyküsü... Ayrıca tümüyle duygulara seslenen, seyircinin gözlerini yaşartacak Türk usulü bir melodram. En etkili yanıysa, hikâyenin kendisi. Özellikle finaldeki o birkaç saniyelik gerçek kavuşma anı çok çarpıcı... Toplam bilet sayısı: 5.589.872

        • 9

          2. Müslüm (2018)
          Timuçin Esen'in Müslüm Gürses'i canlandırdığı film, bir dönemin efsane şarkıcısının acılarla dolu hayat hikâyesini konu alıyor. Müslüm Gürses'in Urfa'dan Adana'ya uzanan çocukluk ve ilk gençlik çağı, sadece yoksullukla değil, zorba babanın baskısıyla geçiyor. Adana Halkevi'nde tanıştığı Limoncu Ali (Erkan Can) sayesinde müziğe veriyor kendini. Türkü söylemenin gerçek anlamını onunla birlikte keşfediyor, saz çalmayı öğreniyor. Limoncu Ali, hayatı boyunca aklından çıkarmayacağı öğüt ve öğretileriyle akıl hocası oluyor genç Müslüm'ün. Onunla birlikte ilk kez sahneye çıkıyor, para kazanmaya başlıyor. Ne var ki, baba şiddeti dinmek bilmiyor ve gerçek adıyla Müslüm Akbaş yıllar boyunca bir türlü huzuru, mutluluğu bulamıyor... Filmi seyrederken Müslüm Gürses'in trajik olaylarla dolu bir hayatı olduğunu öğreniyor, şarkılarındaki acının nereden geldiğini hissediyorsunuz. Hayatındaki dönüm noktalarını düşündükçe gerçek hayattaki duruşunu, samimiyetini daha iyi anlıyorsunuz. Toplam bilet sayısı: 6.480.563

        • 10

          1 Recep İvedik 5 (2017)
          1989’dan günümüze kadar olan toplanan sayısal veriler üzerinden gidersek Recep İvedik’in son 33 yılın gerçek gişe şampiyonu olduğunu söyleyebiliriz. Bu tartışılmaz başarıya son 14 yılda gelen 6 filmle ulaşan serinin en çok bilet kesilen filmi ‘Recep İvedik 5’, Türkiye gişelerinin de birinci filmi olma özelliğini koruyor. Senaryosunu filmin yönetmenliğini de üstlenen Togan Gökbakar ile birlikte yazan Şahan Gökbakar, Recep İvedik’i bu kez uluslararası bir rekabetin içine giren milli sporcuları motive etmeye çalışan bir lider olarak çıkarıyor karşımıza. Toplam bilet sayısı: 7.437.050

        Yazı Boyutu
        GÜNÜN ÖNEMLİ MANŞETLERİ
        Habertürk Anasayfa