Takipde Kalın!
Günlük gelişmeleri takip edebilmek için habertürk uygulamasını indirin
Gündem Ekonomi Dünya Spor Magazin Kadın Sağlık Yazılar Teknoloji Gastro Video Stil Resmi İlanlar

Murat Ülker'in 2013 yılının nisan ayında Bedri Baykam'dan 125 bin dolar ödeyerek satın aldığı 'Boş çerçeve' isimli eseri, Contemporary İstanbul'un en çok ilgi gören eserlerinden biri oldu. Ülker tarafından satın alınmasının ardından çokça tartışılan eser, Yıldız Holding'in koleksiyonundan Santiago Torres'in interaktif sanal mekanlı dijital ekranı ile birlikte sanatserverlerin sergideki ilgi odağı haline geldi. Sergide 'Boş çerçeve', Torres'in sanal mekanlı dijital ekranının önünde sergilendi.

Haberturk.com, 'Boş çerçeve' isimli eserin Contemporary İstanbul'da sergilenmesinin ardından Murat Ülker'in eseri satın alma fiyatının çok üzerinde bir bedelle Milanolu bir galeri aracılığıyla sattığını öğrendi.

MURAT ÜLKER, "BİZE GÖRE ARTIK BOŞ DEĞİL" DEMİŞTİ

Ülker, eseri satın aldığı dönemde yaşanan tartışmalarla ilgili geçtiğimiz günlerde Milat Gazetes'nden Serdar Arseven'e verdiği röportajda, "Bu konuda epey bir paylaşım oldu. Bu paylaşımların hepsini göz önüne aldık. Fakat niyeti halisane olmayan, hakaret amaçlı olanları dikkate almadık. Çünkü kural olarak ‘küfür, hakaret' bizim kapımızdan içeri giremez. Değer görmez, hesaba katılmaz. Eleştiri niteliği taşıyanları ise dikkate alırız. Aldık da zaten. Bedri Baykam dahil hepiniz biliyorsunuz bu boş çerçeveyi niye aldım ve kaç para verdim. Tercihim de zaten yanlış bir tartışmaya mahal vermemek için boş çerçeveyi almaktı ki içini zenginleştireyim. Yakında şahit olacaksınız. Bize göre artık, söz konusu eser ‘boş değil. Çok sık tekrarlanan sosyal medya paylaşımlarıyla, bu çerçevenin içi çoktan doldu. Artık içi bir sürü lafla dolmuş bir çerçeve bu. Sadece biz de değil, modern sanat dünyada da zaman zaman böyle tartışılıyor. Ne diyelim, yine de bir sanat eserinin nasıl olursa olsun konuşulması iyidir. " açıklamasını yapmıştı.

Bu açıklamanın ardından Ülker'in açıklamasındaki gizem de Contemporary İstanbul'da iki şekilde çözülmüş oldu. Biri, sergiyi Ozan Güven'le birlikte gezen Cem Yılmaz'ın boş çerçeveyle verdiği pozun 'Boş çerçeve' isimli eserin sosyal medya iletişim faaliyetlerinin yürütüldüğü 'boscercevedopdolu' Instagram hesabından paylaşılması oldu. Cem Yılmaz'lı paylaşıma Murat Ülker, "Cem Yılmaz, ne hoş tesadüftü" şeklinde yanıt verdi.

https://www.instagram.com/p/BMVzjNVDN3d/

İkincisi ise 'boş çerçeve' isimli eserin satın alma bedelinin çok üzerinde bir fiyatla satılmasıydı.

Şurada Paylaş!
Yazı Boyutua
Yazı Boyutua
GÜNÜN ÖNEMLİ MANŞETLERİ