Sahnedeki Madun: Ötekinin daha da ötekileştirildiği dünyamız!
Batı tiyatrosunda, sanatında ve edebiyat dünyasında Doğu'nun nasıl temsil edildiğini hiç düşündünüz mü? Batı'nın gözünde Doğu bir öteki olarak mı konumlanıyor? Gerek kültürel gerekse sosyolojik bağlamda Doğu'nun "ötekileştirilme olgusu" hangi söylemler ile inşa ediliyor? Duygu Kankaytsın'ın "Sahnedeki Madun: Çağdaş Batı Tiyatrosu'nda Oryantalizm" adlı kitabı bu sorulara yanıt ararken, bir yandan da bizlere derinlemesine bir analiz sunuyor.
ABONE OLDuygu Kankaytsın’ın “Sahnedeki Madun” adlı eseri oryantalizmi, Batı tiyatrosu özelinde fakat onunla da sınırlı kalmayan titizlikle ele alıyor. Kavramın köklerine inerek sanatın, siyasetin ve kültürel kimliğin oluşumunun iç içe geçtiği kesişim noktalarını analiz ediyor. Kitap, epistemolojik ve ontolojik bağlamda Batı’nın Doğu’yu kendi zihniyet dünyasında nasıl da anlamlandırdığını inceliyor. Hatta Batı’nın Doğu’yu “öteki” olarak tanımlarken aynı zamanda bu tanımlar üzerinden kendini de inşa ettiğini vurguluyor. Bu bağlamda teorik çerçeveyi genişleten Kankaytsın, Edward Said ve Foucault gibi düşünür/yazarların görüşlerinden faydalanıyor. “Metinler, egemen kültür tarafından çeşitli bileşenlerine belli insani bedeller ödenerek kurumsallaştırılmış bir güçler sistemidir” diyor Said…